لوازم خانگی

تفاوت ایمپرشن و ریچ در اینستاگرام

اگر صاحب کسب و کار هستید حتما به یک اکانت تجاری با تعداد لایک بالا نیاز خواهید داشت تا از طریق آن بتوانید رفتار مخاطبین در برابر محتوای تولید شده را آنالیز و مورد ارزیابی قرار دهید. اگر نیاز به پیشرفت یکباره پیج کاری خود دارید توصیه ما استفاده از https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام است که باعث افزایش لایک پست های شما می شود و به اعتبار سایت شما کمک می کند. حال اگر تمایل داشته باشید رفتار مخاطبین خود را تحلیل کنید و بدانید کدام محتوا بیشتر مورد پسند قرار گرفته یا حتی بخواهید تبلیغاتی را در سایر پیج ها قرار دهید می بایست با تکنیک های تبلیغات موثر در اینستاگرام آشنا باشید.

در این راستا باید بدانید impressions و reach دو اصطلاح مهم در اکانت های تجاری اینستاگرام هستند که اطلاعات آماری مهمی در اختیار شما قرار می دهند. اطلاع از این اصطلاحات و آشنایی با کاربرد آنها در راستای تولید محتوای هدفمند ضروری خواهد بود.

نکات مهم آنالیز پیج اینستاگرام

معیارهای مختلفی در هنگام تجزیه و تحلیل یک برند در اینستاگرام وجود دارد. اما برای اینکه بدانید کدام پیج برای تبلیغات بازدهی بهتر و بیشتری خواهد داشت و یا اینکه یک پست را آنالیز کنید باید دو فاکتور اصلی ریچ و ایمپرشن پیج تبلیغاتی را مورد ارزیابی قرار دهید. دو معیار اصلی impressions و reach در اینستاگرام به منظور تجزیه و تحلیل حساب مورد بررسی قرار می گیرند. تعداد ریچ و ایمپرشن دو مفهوم مجزا و متفاوت از هم هستند.

  1. در مرحله اول  در نظر داشته باشید ریچ و ایمپرشن چه کاربردی دارند:
  2. زمانی که بخواهید تبلیغات موثری در اینستاگرام داشته باشید باید ریچ و ایمپرشن یکی از پست های پیج هدف را مورد ارزیابی قرار دهید.
  3.  زمانی که بخواهید سلیقه مخاطبین خود را شناسایی کنید می توانید میزان ریپ و ایمپرشن پست های خود را تحلیل کنید.
  4. حالا می بایست با دو مفهوم impressions و reach آشنا شوید.

معنی impressions در اینستاگرام: تعداد دفعاتی است که یک پست یا استوری توسط کاربران اینستاگرام دیده می شود. (به عنوان مثال مقدار 3 در impressions ممکن است به این مفهوم باشد که یک اکانت 3 بار پست شما را دیده است.)

reach اینستاگرام: به مفهوم تعداد اکانت های منحصر به فردی است که پست یا استوری های شما را دیده اند. بنابراین reach اینستاگرام آمار واقعی کاربران را محاسبه می کند. سعی کنید این آمار را برای معرفی برندتان به حداکثر برسانید. (توجه کنید اگر یک اکانت چند بار یک پست را مشاهده کند مقدار reach آن همان یک خواهد بود.)

تفاوت Reach و Impression چیست؟

از Reach (نرخ مشاهده) برای تعریف افرادی که محتوا را می بینند استفاده می شود. تعداد کل افرادی که توئیت شما را می بینند، استوری که در اینستاگرام می گذارید یا یک صفحه رویداد (event page) در فیس بوک را می بینند. فرض کنیم شما تبلیغی دارید که 500 بار در صفحات رسانه های اجتماعی نمایش داده شده است. اگر 200 نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند، نرخ Reach شما، 200 خواهد بود. Impression تعداد کل دفعاتی است که مرورگرهای رسانه های اجتماعی محتوای شما را نشان می دهند. تفاوت Reach و Impression در همین نکته است.

در ضمن این نکته نیز قابل ذکر است که به طور کلی میزان ایمپرشن تقریباً همیشه بیشتر از میزان Reach است؛ چرا که یک کاربر می تواند چندین بار یک محتوا را ببیند و چند Impression از خود ثبت کند؛ در حالی که این تنها یک نفر است که به محتوا دسترسی پیدا کرده است و Reach ثبت کرده است.Impression افرادی را که کلیک کرده یا با محتوای شما تعامل engagement دارند را به حساب نمی آورد، فقط کسانی که در معرض آن هستند. بگذارید با مثالی توضیح دهیم. اگر تبلیغ شما 500 بار در رسانه های اجتماعی نمایش داده می شود، Impression شما 500 خواهد بود.

در مقابل Impression

Impression با تعداد کل افرادی که محتوای شما برای آنها قابل مشاهده است تعریف می شود. از طرف دیگر Reach به تعداد افرادی که به اختیار خود محتوای شما را می ببینند و از طریق لایک، اظهارنظر یا اشتراک گذاری با آن تعامل برقرار می کنند، اشاره دارد. در حالی که هر دو معیار تقریباً مشابه هستند، باید به چند الگوی کلیدی توجه داشت. در بیشتر موارد، Impressions بیشتر از Reach خواهد بود. این امر به این دلیل است که Impressions میزان مواجهه با محتوا و Reach، میزان تعاملات را شمارش می کند. بنابراین، Impressionsها اغلب می توانند نزدیک به تعداد فالوئرهای حساب های شما باشند.

فهمیدنش آن قدر مشکل نیست، درست است؟! Impressions تعداد نمایش کل را می شمارد، Reach تعداد کلیک ها را می شمارد. رسانه های اجتماعی مختلف قوانین مخصوص به خود را برای چگونگی محاسبه Impressions و Reach دارند و اگر می خواهید یکی را نسبت به دیگری اندازه بگیرید، مهم است که بدانید که به دنبال چه چیزی هستید.

نکات مهم بعد از تحلیل پست اینستاگرامی

وقتی می خواهید تاثیر تبلیغ خود را مورد ارزیابی قرار دهید روی مقدار impressions تبلیغ مورد نظر تمرکز کنید. اگر مقدار reach را بر مقدار impressions تقسیم کنیم می توانیم میانگین ایمپرشن برای هر کاربر را محاسبه کنیم. به عنوان مثال اگر ایمپرشن 12 و ریچ 4 بود یعنی هر کار 3 بار پست شما را مشاهده کرده است. اگر نسبت به مقدار reach تعداد لایک و کامنت کمی داشتید به این معنی است که محتوای تبلیغی شما مشکل دارد.

بازاریابان از مقدار ریچ اینستاگرام به عنوان ملاک محاسبه درصد اینگیجمنت اینستاگرام یا تعامل استفاده می کنند. هر چه میزان reach یک پست بیشتر باشد به این مفهوم است که احتمال به اشتراک گذاری آن و افزایش فالوور پیج نیز بیشتر خواهد بود.    برای افزایش فالوور باید مقدار reach پست های خود را به حداکثر برسانید. بنابراین تولید محتوای با کیفیت و دانستن زمان مناسب انتشار پست (زمانی که بیشترین تعداد فالوور در اینستاگرام آنلاین هستند) لازم و ضروری خواهد بود. اگر مقدار impressions پست های شما از مقدار reach بیشتر بود به این مفهوم است که کاربران بیش از یک بار محتوای شما را مشاهده می کنند.    reach به مفهوم تعداد افرادی است که محتوای شما را دیده اند اما impressions تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما در صفحه نمایش داده شده است.

View در اینستاگرام به چه معناست؟ تفاوت view و reach در اینستاگرام در چیست؟

شما view را برای ویدئوها یا IGTV مشاهده می کنید. اما فرق view و reach در اینستاگرام در چیست؟ تعریف ریچ و ایمپرشن برای ویدئوها مثل سایر پست هاست، یعنی اگر شما 10 بار یک ویدئو را دیده باشید، تعداد ایمپرشن ثبت شده برای آن را 10 عدد و تعداد ریچ را 1 عدد افزایش می دهید (مهم نیست که حتما ویدئو را ببینید و حتی اگر از آن رد شده باشید، باز هم این اعداد ثبت می شوند).

اما تکلیف ویو چه می شود؟ اگر شما هر بار 3 ثانیه اول یک ویدئو را نگاه کنید، به ازای هر بار، یک عدد به ویو آن اضافه کرده اید. برای مثال شما یک ویدئو را 10 باز می کنید و حداقل 3 ثانیه اول آن را می بینید، می بندید و دوباره باز می کنید؛ در اینجا 10 ویو برای آن ویدئو ثبت می شود.

چطور ایمپرشن اینستاگرام را بیشتر کنیم؟

اگر تعداد Reach و Impression پست تان یکی باشد، نشانهٔ خوبی برای پیج شما نیست. چرا؟ چون کاربران فقط آن را دیده اند و از آن رد شده اند. این یعنی تعامل خاصی با پست تان صورت نگرفته است.  بنابراین، ایمپرشن معیار مهم دیگری برای موفقیت کمپین های شما در ایجاد آگاهی از برند هستند. به همین ترتیب، Impression می تواند برای سنجش جذابیت و مفید بودن پست های شما نیز استفاده شوند.

چند راهکار ساده برای تقویت ایمپرشن

با این راه کارها ایمپرشن را به بالاترین میزان خود برسانید:

ایجاد پست های غنی از محتوا

اینستاگرام قبلاً مترادف با سلفی بود؛ اما حالا با انواع محتوای متناسب با کسب و کارتان می توانید توجه مخاطب را جلب کنید. مطمئنا محتوایی که به مخاطب ارزشی اضافه کند و برای او مفید واقع شود، می تواند نظر او را نیز جلب کند. این نوع محتواها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و در نتیجه افراد بیشتری هم به پیج شما می رسند.

از انواع محتوا استفاده کنید

اگر در حال حاضر فقط روی تصاویر ثابت تمرکز می کنید، وقت آن است که ابزارهای دیگر اینستاگرام را امتحان کنید. ویدیوهای سرگرم کننده یا آموزشی ممکن است تماشای مجدد را به همراه داشته باشد و ریلزها یک فرصت عالی برای تعامل با مخاطبان هدف شما است. تنها راه برای فهمیدن اینکه کدام پست ها بیشترین تأثیر را ایجاد می کنند این است که به هر ژانری بپردازید.

استوری های جذاب تولید کنید

استوری ها ظرف 24 ساعت از بین می روند، مگر اینکه آن ها را در بخش هایلایت ها ذخیره کنید. از نکات مهم و برجسته خود در کسب وکارتان و همین طور از موضوعات جالب و سرگرم کننده در استوری های خود استفاده کنید. حتما مطالب را در دسته بندی مرتبط در بخش هایلایت ها قرار دهید تا کاربران بتوانند همیشه به آن ها دسترسی داشته باشند.

از نتایج گذشته بیاموزید

توجه داشته باشید که کدام پست بیشترین تأثیر را دارد. به دنبال تکرار قالب و روح آن ها در آینده نیز باشید.

تفاوت ریچ و ایمپرشن در استوری اینستاگرام چیست؟

دقیقا همان منطقی که برای پست های اینستاگرام وجود دارد، در اینجا هم برقرار است.

یک ریچ = یک نفر استوری شما را دید.

دو ریچ = دو نفر استوری شما را دیدند.

اگر یک شخص استوری مشابه را دو بار تماشا کند = 2 ایمپرشن

دکمه بازگشت به بالا